Hyundai wypuszcza na rynek samochód zasilany częściowo energią słoneczną

Kategorie: 

Źródło: kadr z YouTube

Hyundai wypuścił na rynek nową wersję swojego hybrydowego modelu Sonata, posiadającą panele słoneczne, które stanowią dodatkowe źródło energii. Koreański producent twierdzi, że promienie słoneczne mogą naładować akumulator nawet w 60%, jeśli samochód będzie przebywał na Słońcu przez co najmniej 6 godzin dziennie.

Poza wypuszczeniem nowej wersji modelu Sonata, Hyundai poinformował, że planuje zaoferować panele słoneczne jako opcjonalny dodatek do innych samochodów w swojej ofercie. Według producenta, w skali całego roku panele są w stanie zapewnić wystarczającą moc, by pokonać około 1300 kilometrów.

 

Wyposażenie hybrydowych modeli w panele magazynujące energię słoneczną ma zwiększyć ich wydajność paliwową i zarazem obniżyć emisję dwutlenku węgla. Stephen Edelstein z portalu Digital Trends zauważył, że hybrydy, takie jak np. Sonata, mają mniejsze akumulatory niż samochody elektryczne, więc panele słoneczne mogą mieć znaczący wpływ na ładowanie baterii. Ekspert ma jednak wątpliwości, ponieważ nowe rozwiązanie zwiększa wagę i koszty pojazdów. Jak dotąd nie ma też potwierdzonych dowodów na efektywność tego sposobu ładowania akumulatora.

Sonata, wyposażona w panele słoneczne, trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej i Korei Południowej. Producent nie planuje dystrybucji modelu na pozostałych kontynentach. Dotychczas nie podano również ceny za słoneczną hybrydę. Należy spodziewać się jednak znaczącej zwyżki ceny względem bardziej konwencjonalnego modelu.

 

Należy zaznaczyć, że Hyundai nie jest pierwszym producentem samochodów, który zdecydował się na zamontowanie paneli słonecznych w swoich pojazdach. Podobne systemy ładowania są dostępne w postaci dodatkowej opcji chociażby w Toyocie Prius. Ponadto, holenderski start-up Lightyear pracuje nad samochodem elektrycznym, który wykorzystuje panele słoneczne na masce i dachu pojazdu do ładowania akumulatora.

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: ZychMan
Portret użytkownika ZychMan

Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl od ponad 2 lat. Specjalista z zakresu Internetu i tematyki naukowej. Nie stroni również od bieżących tematów politycznych.


Komentarze

Portret użytkownika Kwazar

To jest tak dalece posunięte

To jest tak dalece posunięte w reklamie,że znowu jeśli zakupisz ten cut...to nie będiesz wiedzał do końca kiedy tak to ONO działa?  Zawsze z benzyną albo ropą będzie to działać naprzemiennie a może się już ten cut na dachu zepsół wespół komplenie sssypjjjjerdzielił? I wcale, to to nie dziala ? NIc nie bój.No to se odłączysz drucika najwyżej i na paliwach kopalnych słusznie pomykać będziesz.

Portret użytkownika rochel57

Na tym poziomie,  to trzeba

Na tym poziomie,  to trzeba się będzie jeszcze w miarę skutecznie postukać w głowę. No, gdyby tak chociaż próżnia była, to dołożyłby skrzydełka i do baru  "Spirytual",by dojechał... Flinstonowie nie takie pokonywali przeszkody, więc beton trzeba sobie odpuścić .

Portret użytkownika euklides

Stephen Edelstein z portalu

Stephen Edelstein z portalu Digital Trends zauważył, że hybrydy, takie jak np. Sonata, mają mniejsze akumulatory niż samochody elektryczne, więc panele słoneczne mogą mieć znaczący wpływ na ładowanie baterii

A jakby auto było na 4 baterie paluszki to dopiero by się szybko ładowało. Eksperci i ich spostrzeżenia...

Skomentuj