Kategorie:
W miarę jak zagrożenie zmianami klimatu staje się coraz bardziej powszechne, firmy na całym świecie odkrywają sposoby ograniczenia tak zwanego śladu węglowego. Jedną z tych, które mają największe znaczenie, jest sektor linii lotniczych, zwłaszcza jeśli chodzi o redukcję emisji paliwa.
Właśnie naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi samolot Flying-V. Ta nowa maszyna, oparta w kształcie na gitarze Gibsona , ma spalić o 20 procent mniej paliwa niż najbardziej wydajny samolot. Okazuje się, że nie trzeba będzie na niego długo czekać, ponieważ prototypowy model ma zacząć latać jeszcze w tym roku.
Koncepcja tego nowego pojazdu powietrznego została opracowana przez naukowców z Delft Technology University w Holandii i jest finansowo wspierana przez KLM. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, w nadchodzących latach będziemy mogli zobaczyć te unikalnie zaprojektowane samoloty na naszym niebie.
Rozpiętość jego skrzydeł jest taka sama jak w zwykłych samolotach, ale w tym przypadku skrzydła są tam, gdzie siedzą pasażerowie. Oznacza to, że nowa maszyna może przewieźć do 314 osób w normalnie pustej przestrzeni i w tym tkwi sekret efektywności paliwowej.
Według Pietera Elbersa, dyrektora naczelnego KLM, dzięki drastycznemu zmniejszeniu śladu węglowego podróży lotniczych i wydatków na paliwo, projekt jest potencjalnym pionierem w sektorze „zrównoważonych inicjatyw lotniczych”.
Co z wnętrzem samolotu? Choć szczegółów na ten temat jest niewiele, Peter Vink - profesor ergonomii stosowanej i projektowania na Wydziale Inżynierii Wzornictwa Przemysłowego, który jest również zaangażowany w projekt, uchylił rąbka tajemnicy, czego można się spodziewać.
„Nowy kształt samolotu oznacza, że mamy ekscytujące możliwości zaprojektowania wnętrza, a dzięki temu latanie będzie bardziej komfortowe dla pasażerów” - powiedział. „Na przykład, w ramach badań Flying-V, szukamy nowych możliwości odpoczynku lub spożywania posiłków w samolocie. Oferowanie jedzenia z bufetu jest jedną z opcji, której nie było dotąd w żadnej ofercie”.
W październiku 2019 r. naukowcy przetestują model w skali Flying-V, aby sprawdzić, czy może on utrzymać stabilność i niezawodność podczas lotu z małą prędkością. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, przeprowadzona zostanie seria kolejnych testów i ostatecznie nowy typ samolotu może zostać wprowadzony do komercyjnych linii lotniczych. To z pewnością da nam nowe możliwości poruszania się w niebiosach.
Ocena:
Opublikował:
tallinn
Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt |
Komentarze
Skomentuj