Japonia rozpoczęła testowanie najszybszego na świecie pociągu pasażerskiego
Image
W tym tygodniu, japońska firma kolejowa JR East wprowadziła nowy rodzaj pociągu wysokich prędkości o nazwie Alfa-X. Może on osiągnąć maksymalną prędkość 400 km/h, co powoduje, że będzie to najszybszy pociąg pasażerski na świecie.
Po ich wejściu do obsługi podróżnych gdzieś około 2030 roku, podczas codziennej eksploatacji pociąg będzie przewozić pasażerów z prędkością 360 km/h, dzięki czemu stanie się najszybszym pociągiem szynowym świata. Będzie kursował szybciej niż chiński pociąg Fuxing, który jeździ o 10 km/h wolniej pomimo, że został zaprojektowany również do prędkości maksymalnej 400 km/h.
Korporacja JR East przeprowadziła już pierwsze testy składów Alfa-X bez pasażerów na pokładzie. Futurystyczna konstrukcja dysponuje 10 wagonami i długim charakterystycznym frontem składu. Nowy Shinkansen będzie testowany na linii między miastami Sendai i Aomori, które są od siebie oddalone o 280 km w linii prostej.
Według specjalistów przyszłość kolei dużych prędkości zależy od rozwoju technologii magnetycznej lewitacji. W Japonii trwa obecnie budowa linii maglev między Tokio i Nagoi. Japończycy mają zamiar uruchomić ją w 2027 r. Jednak, koszty są duże, bo konieczne są specjalne, obudowane niczym tunele, zamknięte linie. Na torze doświadczalnym lewitujący pociąg osiągnął maksymalną prędkość 603 km/h!
- Dodaj komentarz
- 13286 odsłon
Skąd w ludziach taki
Skąd w ludziach taki niezaspokojony pęd ku prędkości ? Dokąd oni się tak spieszą .. ? Japończycy już teraz są najbardziej zapracowanym i "zagonionym" narodem na świecie ,żyją w wielkim zagęszczeniu ,pracują od świtu do nocy ,gnieżdżą się w maleńkich klitkach o rozmiarach naszych łazienek .. i muszą jeszcze szybciej dojeżdzać do pracy ?
Tam jest taka specyfika że do
Dodane przez minoduesp (niezweryfikowany) w odpowiedzi na Skąd w ludziach taki
Tam jest taka specyfika że do pracy ma się np. 300 km. A takim pociągiem jedzie się taką odległość niecałą godzinę - więc jeszcze jest to do "przyjęcia".
Na szczęście my dzięki
Dodane przez minoduesp (niezweryfikowany) w odpowiedzi na Skąd w ludziach taki
Na szczęście my dzięki betonowej myśli społeczno-gospodarczej jesteśmy nowoczesnym narodem, który nie marnuje życia na jakieś tam szybkie dojazdy do pracy.
https://www.youtube.com/watch?v=ZEYAW0nGmG0
O czym ty mowisz? Japonia ma
Dodane przez minoduesp (niezweryfikowany) w odpowiedzi na Skąd w ludziach taki
O czym ty mowisz? Japonia ma dużo większą powierzchnię co polska. Pociąg to powszechny środek komunikacji super szybkie pociągi odjeżdżają co chwila. Lokalne itp co kilka minut. Shinkansen jest dość drogi nie wielu jeździ nim do pracy. Pozdrawiam z osaki.
aż się prosi żeby mu
aż się prosi żeby mu domalować mordę krokodyla - wjazd na peron byłby efektowny jak wejście do miasta Godzilli, trzymam kciuki że społeczność graficiarzy tego nie prześpi :)
Mnie tam z pyska bardziej
Dodane przez baca w odpowiedzi na aż się prosi żeby mu
Mnie tam z pyska bardziej przypomina dziobaka.
http://www.drapiezniki.pl/1332-dziobak-australijski.html
A człek się musi telepać SKM
70 na godzinę i jeszcze spóźnienia i awarie... ehhh...
Tutaj nie chodzi o ekonomię,
Tutaj nie chodzi o ekonomię, lecz o efekciarstwo. Pod względem ekonomicznym, liczy się tzw. prędkość handlowa, czyli średnia prędkość, z uwzględnieniem zatrzymywania się i zwalniania na stacjach. Co z tego, że chwilowo prędność ta dojdzie na szlaku do 400 km/h, jeżeli średnia będzie 200 km/h? Po co więc bawić się w tego rodzaju "wyścig szczurów", jeżeli wystarczyłaby kolej o prędkości 250 km/h?
Takie duże prędkości to nie są dla kolei konwencjonalnej, tj. opartej na sile tarcia między kołem i szyną. To nie dotyczy tylko taboru, gdyż dochodzą problemy ze współpracą pantografu z siecią trakcyjną, powodujące koniecznośc jej modernizacji, ponadto - przebudowy wymaga cała infrastruktura linii kolejowej, trzeba wzmocnić nawierzchnię i obiekty inżynieryjne, zwiększyć promienie łuków, wymienić rozjazdy na typy o małym skosie, zmodernizować urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Jeżeli policzyć te wszystkie koszty, to jest sprawą wątpliwą, czy będą one zrekompensowane (jeśli w ogóle) korzyściami ze zwiększenia prędkości? Ale czego nie robi się dla rozgłosu?
A czy tak samo nie buduje się
Dodane przez Easy Rider (niezweryfikowany) w odpowiedzi na Tutaj nie chodzi o ekonomię,
A czy tak samo nie buduje się wiekszości smochodów,samolotów,motocykli i innych?Cała prawie zawodowa rywalizacja sportowa jest podobnym tworem.Zerknij szerzej bo już zauważyłeś.Pozdrawiam Serdecznie
I to właśnie pokazuje że
I to właśnie pokazuje że jesteśmy za nimi 100 lat w technologii
A co z tym skażeniem
A co z tym skażeniem radioaktywnym Japonii. Już go nie ma? Chyba już nie zagraża środowisku naturalnemu .... Pamiętam te mapki pokazujące skażenie terenu i skażenie oceanu oraz podobno negatywny wpływ na życie innych narodów u wybrzeży wokół tamtego oceanu. Odnoszę wrażenie, że to takie niwelowanie zagadnienia przez zapomnienie. Jak o tym zapomnimy, to tego nie ma. To jest tak daleko od nas ..... A ta ciuchcia, to dopiero wynalazek. Będzie pędziła tak szybko, że żaden człowiek nie zdoła zauważyć zza okna patrząc, jak bardzo zdewastowane zostało nasze środowisko naturalne - to by wyjaśniało, dlaczego w tych ciuchciach okna są niepotrzebne :-]. Pociąg startuje z galerii i zatrzymuje sie w następnej galerii -a w tych to dopiero są cuda. Jeżeli zabiorą nam duchową sferę naszej planety, to wymrzemy - proces bardzo powolny ale skuteczny. Wtedy tym, którzy pójdą na współpracę zaproponują "sztuczną inteligencję' - zniewolenie komputerowe - powiedzą wam, że to skok o lata świetlne w rozwoju człowieka, zdobywanie kosmosu..... Nie czujecie, że umieramy ?Niezauważalnie,bo bardzo powoli - odwracają naszą uwagę od tego, że natura umiera, a ona także pochodzi od Stwórcy - nie tylko sam człowiek.