Elon Musk ujawnił pierwszy tunel dla podziemnej autostrady Hyperloop

Kategorie: 

Źródło: Boring Company

Podziemne autostrady mogą zrewolucjonizować komunikację samochodową. Taką koncepcję próbuje zrealizować Elon Musk, którego firma Boring Company zajmowała się kopaniem tunelu. Miliarder właśnie zademonstrował światu pierwszy odcinek przyszłościowej podziemnej autostrady.

 

Tunel o długości nieco ponad 1,8 km powstał pod miastem Hawthorne w hrabstwie Los Angeles. Jego prezentacja odbyła się z 8-dniowym opóźnieniem i nie było obiecanej darmowej przejażdżki. Elon Musk, w ramach demonstracji, sam przejechał się w tunelu, a na konferencji prasowej powiadomił, że jest to świeżo ukończony prototyp tunelu.

 

Popularny przedsiębiorca pochwalił się, że jego firma Boring Company dzięki przełomowej technologii wykonała ten tunel w szybkim tempie przy bardzo niskich kosztach. Wybudowanie tego tunelu, łącznie z wykopem, wykonaniem zabezpieczeń, oświetlenia i wentylacji, pochłonęło około 10 milionów dolarów, co przy tradycyjnej metodzie pracy kosztowałoby aż miliard dolarów.

 

Elon Musk osobiście przejechał się tym tunelem i powiedział, że fragment podziemnej autostrady zostanie poddany dalszym ulepszeniom, aby kierowcy podczas jazdy nie odczuwali wstrząsów. W chwili obecnej, jego system nie oferuje jeszcze docelowej prędkości 250 km/h.

Media zwróciły uwagę, że Musk najwyraźniej zrezygnował z niektórych koncepcji. Kierowcy chcąc skorzystać z tunelów będą musieli zamontować małe koła, które na czas jazdy przekształcą samochody w pojazdy szynowe. Modyfikacja ta będzie dostępna dla wszystkich samochodów, nie tylko Tesli – pod warunkiem, że pojazdy są autonomiczne i mają napęd elektryczny.

 

Oczywiście jest to dopiero początek budowy rozległej podziemnej sieci autostrad, więc projekt może ulec dalszym modyfikacjom. Elon Musk zamierza wydrążyć kolejne tunele, a następnie połączyć je ze sobą. Przy obecnym tempie trudno jednak stwierdzić, kiedy kierowcy będą mogli zacząć korzystać z tego systemu.

 

Ocena: 

3
Średnio: 3 (1 vote)
Opublikował: John Moll
Portret użytkownika John Moll

Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl niemal od samego początku jego istnienia. Specjalizuje się w wiadomościach naukowych oraz w problematyce Bliskiego Wschodu


Komentarze

Portret użytkownika I❤️NWO

Czytajac wasze komentarze o

Czytajac wasze komentarze o szatanach, lucyferach i innych tego typu “wymowkach” na temat: dlaczego TY nie jestes bogaty... rzygac sie chce

szczerze... jak na strone z prawdziwymi newsami, w chj tempej masy sie tu przewija i wypowiada

 

lufycerjanie... strzelcie sobie w leb, zrobcie przysluge reszcie, bo gadacie tylko jeden z drugim jaki to kraj, jaka polityka, to i tamto... w kolko tylko narzekacie. A jak cos komus wyjdzie to juz musi byc lucyferjaninem... bo Elon nie mogl dojsc do tego do czego doszedl? Tempaki...

Portret użytkownika kobra

Elon realizuje swoje wizje i

Elon realizuje swoje wizje i wspaniale, że robi coś z myślą o ludziach ale raczej nie o wszystkich tylko wąskiej elicie. Dobrze zorganizowane podziemne tunele są przyszłością podobnie jak metro, jednak kolej podziemna od początku służyła wszystkim mieszkańcom czego nie można powiedzieć o tym wynalazku. Najbardziej nieefektywny transport to transport samochodami osobowymi, więc jeszcze długa droga do transportu przyszłości.

Portret użytkownika Niemand

Elon Musk na polecenie swoich

Elon Musk na polecenie swoich właścicieli przetrzymuje na PayPalu pieniądze swoich klientów przez kilka dni.
Jak to możliwe, aby w erze przelewów błyskawicznych pieniądze "szły" z konta PayPal na rachunek bankowy właściciela przez 3-4 dni?
Gołąb pocztowy szybciej by je zaniósł.
Biorąc pod uwagę dzienną ilość przelewów na konta PayPal oraz ich wartość, daje to możliwość korzystania z cudzych pieniędzy o ogromnej wartości bez oprocentowania. A przy obecnej inflacji mają z tego właściciele Muska niezłe profity.
A ten pajac z buraczaną gębą jest takim samym słupem jak wielu „geniuszy” biznesu z listy najbogatszych (rzekomo) Polaków.
Wszystko po to, żeby lud uwierzył, że można dzięki ciężkiej pracy zostać milionerem. 

Portret użytkownika idziezlo

szatanista zobaczycie jeszcze

szatanista zobaczycie jeszcze nas zaczipuja jego czipami albo inne algorytmy wymysli do rozkminy swiadomosci, sztuczna inteligencje ktora bedzie nas kontrolowac niby progres a tak naprawde stracimy wolna wole bo bedzie sterowal nasza wola komputer co sie zajmie opieka nad nami bo udowodnia ze komputer jest lepiej w stanie obliczyc z rachunku prawdopodbientstwa co korzystniejsze, z tym ze zycie to nie rachunek prawdopodobienstwa i korzysci z tym plynace a lekcja, a nauka nie polega na tym zeby zaliczyc lekcje tylko zeby pojac jej wartosc

Portret użytkownika afawrfa

a mi ten cały elon to wieje

a mi ten cały elon to wieje jakims lucyferem bo niby taki wspaniały niby  taki genialny niesie nam błysk nadzieji niesie nam swiatlo tylko co z tego lucyferianizmu wyniknie ? aby patrzec sie zacznie kurwa czipowanie i inne pierdolomento bo 

Portret użytkownika dziiadek ze wsi

Najtaniej i najszybciej kopią

Najtaniej i najszybciej kopią tunele Chińczycy na 4 zmiany w 2 dni ten tunel wykopali, a w kolejne 2 dni wykończyli. Ale jak pan premier Morawiecki z PIS wspominał podobno tańsi od chińczyków są polaci bo robią to samo za miskę ryżu, rabin elo musk powinien nałapać sobie dużo polaków i przywieźć na roboty tam do siebie do szatanów zjednoczonych w lichwie.

Portret użytkownika rocafella

Tylko tak na logikę - po co

Tylko tak na logikę - po co budować tunel dla samochodów (na szynach) jak można zbudować tunel dla pociągu gdzie zmieści się 100 uzytkowników samochodów?

Po co tunel jak można zbudować hyperloop naziemny dla pociągu? Po co kupować samochód jak można na końcach tunelu zrobić wypożyczalnię samochodów Tesli?

Tunel kosztował 10 baniek a chodzi o to aby łosie kupili akcje Tesli za kilkaset baniek.

Co to za przyjemność jeździć samochodem na szynach w klaustrofobicznym tunelu i jeszcze za to płacić?

Skomentuj