Kategorie:
Bardzo często obiekty geologiczne, takie jak góry, rzeki i morza, blokują drogę do bezpośredniego układania wygodnej drogi. W tym przypadku konieczne jest budowanie mostów, tuneli i innych środków komunikacji. I w tym, wydaje się, nie ma nic niezwykłego, jeśli długość dróg będzie niewielka. Ale może to stanowić problem, gdy planowana odległość przekracza kilkadziesiąt kilometrów, a nawet znajdzie się pod wodą. Okazuje się, że władze chińskie budują tunel, którego podwodna część będzie miała 135 kilometrów.
Nowa droga połączy Tajwan z Chinami kontynentalnymi. Plany budowy tak ambitnego projektu były omawiane od kilku lat, ale dopiero teraz, według architektów, znaleziono optymalne rozwiązanie. W porównaniu z planami Cesarstwa Niebieskiego, jedna z najbardziej podobnych na wielką skalę konstrukcji ubiegłego wieku, a mianowicie budowa Eurotunelu pod kanałem La Manche, który łączy Europę z Wielką Brytanią, wydaje się drobiazgowa. Długość podwodnej części Eurotunelu jest 3,5 razy mniejsza: „tylko" 37 kilometrów o łącznej długości 51 kilometrów.
Wracając do obiektu chińskiego. Jego średnica będzie wynosić 10 metrów, a maksymalna dozwolona prędkość ruchu w niektórych sekcjach będzie wynosić około 250 kilometrów na godzinę. Jednocześnie w tunelu ułożone zostaną dwie linie kolejowe, którymi będą jeździć pociągi w obu kierunkach.
W obiekcie będą organizowane „wyspy" dla czerpania powietrza i wentylacji, a także systemy zasilania elektrycznego, komunikacja komórkowa i Wi-Fi. Strefa wolnego handlu będzie zlokalizowana po obu stronach. Otwarcie tunelu planowane jest na 2030 rok.
Ocena:
Opublikował:
tallinn
Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt |
Komentarze
DBAJ O SWÓJ NÓŻ! Nigdy nie wiadomo kiedy uratuje Ci życie!
Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.
Skomentuj