Kategorie:
Naukowcy przeprowadzili eksperyment w 82 salonach samochodowych w Danii, Finlandii, Islandii, Norwegii i Szwecji. Menedżerowie sprzedaży samochodów nie tylko nie dążą do zwiększenia sprzedaży pojazdów elektrycznych, ale także utrudniają ten proces. Taki wniosek został wyciągnięty przez brytyjsko-duński zespół naukowców z Aarhus (Dania) i Sussex University (Wielka Brytania). Wyniki badań opublikowanych w czasopiśmie Nature Energy i portalu internetowym The Next Web.
Zakup elektropojazdu nie jest łatwy. W pozyskaniu tego ekologicznego środka transportu potencjalnych klientów wstrzymują dwa główne podstawowe czynniki, tj. wysoka cena, która przekracza koszty tradycyjnych samochodów z silnikami spalinowymi, napędzanych benzyną lub olejem napędowym, a także niewystarczająca liczba stacji ładowania.
Według nowych badań, kolejnym powodem jest szeroki zakres oferowanych samochodów elektrycznych i niedbała postawa menedżerów sprzedaży. W ramach eksperymentu naukowego naukowcy odwiedzili 82 salony samochodowe w 15 miastach pięciu krajów skandynawskich: Danii, Finlandii, Islandii, Norwegii i Szwecji. Pod przykrywką klientów wykazywali zainteresowanie zakupem pojazdu elektrycznego, starając się zmaksymalizować sprzedawców, aby ocenić ich intencje i kompetencje.
Podczas naśladowania aktywności kupujących naukowców zaskoczyło niecodzienne zachowanie dealerów samochodowych. Pomimo chęci odwiedzających do zakupu samochodu elektrycznego, pracownicy działów sprzedaży stanowczo odradzali im taki krok. W początkowej fazie ponad 75% wizyt dealerzy samochodowi nawet nie wspomnieli, że sprzedają samochody elektryczne. W 66% wizyt sprzedający nieustannie próbowali przeorientować klientów na samochody spalinowe.
W wyniku kontroli centrów samochodowych okazało się, że w większości przypadków sprzedający otwarcie ignorują pojazdy elektryczne lub prezentują je jako pojazdy niższej klasy. Dostawcy dostarczyli klientom niewiarygodne informacje na temat charakterystyki technicznej pojazdów elektrycznych, tj. zapas mocy bez doładowania, czas pełnego naładowania akumulatora, mocy silnika i akumulatora, maksymalna prędkość i przyspieszenie do 100 km / h. Nie w pełni i rzetelnie informowali klientów o istniejących ulgach podatkowych i korzyściach, które znacznie obniżają ostateczną cenę maszyny i koszt dalszej eksploatacji.
Eksperci uważają, że bezinteresowne nastawienie dealerów samochodowych do samochodów elektrycznych zasadniczo odzwierciedla politykę rządów. Wciąż ma on głównie na celu wspieranie rynku tradycyjnych samochodów. Władze jeszcze nie zaczęły promować pojazdów elektrycznych na poziomie krajowym jako priorytetowego środka transportu. Niechęć sprzedawców do reklamowania nowego produktu w połączeniu z wysokimi kosztami i pewnymi trudnościami operacyjnymi stwarza przeszkody w szerokim rozprzestrzenianiu się transportu przyjaznego dla środowiska.
Zwiększenie prestiżu i popularności pojazdów elektrycznych pozwala na aktywną politykę państwa. Tylko w tym przypadku, według naukowców, można osiągnąć globalny cel 100 milionów pojazdów elektrycznych na drogach świata do 2030 roku.
Jak zauważa Next Web, wszystkie pięć krajów, w których prowadzono badanie, są uznanymi liderami w dziedzinie polityki klimatycznej i energetycznej. Każdy z nich opracował własne sposoby stymulowania sprzedaży przyjaznych dla środowiska pojazdów elektrycznych. Bezwarunkowym liderem nadal pozostaje Norwegia. Jedna czwarta wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w kraju to samochody elektryczne. Według danych za 2015 rok, w kraju o populacji nieco ponad 5 milionów osób jest już ponad 75 tys. „zielonych" samochodów. Na każdy tysiąc Norwegów przypada 14,7 pojazdów elektrycznych. Dla porównania, najbliższego konkurenta Stanów Zjednoczonych, ta wartość wynosi tylko 0,97.
Ocena:
Opublikował:
tallinn
Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt |
Komentarze
Skomentuj