Kategorie:
Pasażerowie międzynarodowego lotniska Narita w Tokio będą wkrótce obsługiwani przez roboty-asystentów firmy Panasonic. Nowi asystenci byli już testowani w warunkach lotniska oraz w sąsiednim hotelu ANA Crowne Plaza.
Roboty zostały opracowane przez Panasonic kilka lat temu, z biegiem czasu stopniowo modyfikowano ich wygląd oraz dostosowywano je do różnych zadań. Ze względu na fakt, że są one całkowicie niezależne, doskonale współpracują z wbudowanymi czujnikami.
Roboty są także wyposażone w mapy, pracują cicho, elegancko wykonując swoją pracę. Używa się ich już w czterech japońskich szpitalach, gdzie pomagają lekarzom i pielęgniarkom, przynosząc środki medyczne oraz sprzęt.
Wkrótce roboty zaczną obsługiwać także lotnisko i hotel, gdzie będą odpowiedzialne za czyszczenie stolików, wręczanie gościom wody, informowanie o rozkładach autobusów dojeżdżających na lotnisko. Urządzenia znają język chiński, japoński oraz angielski i komunikują się za pomocą wiadomości tekstowych wyświetlanych na ekranie.
Ocena:
Opublikował:
Scarlet
|
Komentarze
Skomentuj