Rosja proponuje budowę autostrady łączącej Londyn z Nowym Jorkiem

Kategorie: 

Źródło: TERP

Rosyjski biznesmen Władimir Jakunin, jeszcze jako prezes Rosyjskich Kolei Żelaznych, przedstawił pomysł dotyczący budowy superautostrady wraz z siecią kolejową dużych prędkości. Trasa miałaby przebiegać bezpośrednio z Londynu do Nowego Jorku przez Syberię, łącząc Europę z Azją i Stanami Zjednoczonymi.

 

Projekt TEPR (Trans-euroazjatycki Pas Rozwoju) został zaprezentowany w marcu zeszłego roku. Superautostrada zostałaby połączona z lokalnymi drogami w Europie, Azji i Ameryce Północnej, natomiast nowa sieć kolejowa powstałaby tuż obok Kolei Transsyberyjskiej - najdłuższej linii kolejowej na świecie o długości ponad 9200 km. Kierowca, chcąc przedostać się samochodem z Londynu do Nowego Jorku musiałby pokonać ponad 20700 km.

 

Realizacja projektu TEPR oznaczałaby również powstanie nowych gałęzi przemysłu, nowych miast i nowych miejsc pracy oraz przyspieszenie rozwoju na Dalekim Wschodzie i na Syberii. Korzyści jest wiele, lecz projekt z wielu powodów byłby bardzo trudny do zrealizowania.

 

Budowa superautostrady wraz z nową siecią kolejową wymagałaby bilionów dolarów - nie wiadomo jakie dokładnie koszta wchodzą w grę, ale Władimir Jakunin zapewniał iż projekt jest opłacalny i szybko przyniesie zyski. Należy również dodać, że od 2015 roku prezesem Rosyjskich Kolei Żelaznych jest Oleg Belozerow. Dzisiejsze stosunki Rosji i USA nie są w najlepszym stanie, lecz mimo tego TEPR jest podobno wciąż aktualnym projektem.

 

 

Źródło: http://siberiantimes.com/business/investment/news/n0160-plans-for-new-transport-route-unveiled-to-link-pacific-with-atlantic/

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen
Opublikował: John Moll
Portret użytkownika John Moll

Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl niemal od samego początku jego istnienia. Specjalizuje się w wiadomościach naukowych oraz w problematyce Bliskiego Wschodu


Komentarze

Portret użytkownika ZIWK

O ile budowa lini kolejowej

O ile budowa lini kolejowej ma sens ekonomiczny - szczgółnie jeśli by było połączenie z siecią Chin; To autostrada na razie jest bezsensem ekonomicznym.
Zresztą budowa nawet pojedynczego toru to gigantyczne koszty i trudności techniczne (zmarzlina, rzeki, logistyka...)
Dodatkowo Cieśnina Beringa to obszar silnie sejsmiczny - jeszcze jedna trudność.

Portret użytkownika KACZAN23

no właśnie... !!!! Pierwszy

no właśnie... !!!!
Pierwszy raz mapa świata pokazana w ten sposób
Dlaczego więc Rosja nie napier**la się z USA na Alasce tylko muszą się wpiedlaać do Europy
Myśleliście kiedyś otym ???
Już wiele razy o ty myślałe Wink
Pozdr
 
 

Portret użytkownika Wolna Rosja

Z pozdrowieniami dla

Z pozdrowieniami dla przeklejaczy rosyjskiej propagandy na polskie fora... Stworzone i kierowane przez rosyjskie służby specjalne agencje propagandowe w krajach skandynawskich całkowicie zaprzestały pracy i wycofały się z tych państw – podaje Europejska Służba Działań Zewnętrznych.

Przestały działać m.in. rosyjskie agencje „Sputnik Szwecja”, „Sputnik Norwegia”, „Sputnik Dania” i „Sputnik Finlandia” – wylicza EEAS, która od niedawna odpowiada m.in. za przeciwdziałanie rosyjskiej propagandzie skierowanej na Europę.

Eksperci zastanawiają się, czy Kreml machnął ręką na te swoje projekty z powodu ich niskiej skuteczności, czy też po prostu Moskwie skończyły się środki finansowe na tego typu „gry i zabawy”.

Z analizy oglądalności wynika, że przyczyną likwidacji tych propagandowych mediów może być znikome zainteresowanie nimi w krajach Skandynawii. W żadnym z nich „Sputniki” nie zgromadziły więcej niż 350 obserwujących na Twitterze i 1800 polubień strony na Facebooku.

Np. „Sputnik Norwegia” miał na Twitterze zaledwie 115 obserwujących, a „Sputnik Szwecja” – 515 polubień na Facebooku.

Europejscy eksperci wskazują na kilka przyczyn porażki rosyjskiej propagandy w Skandynawii – przede wszystkim na słabą znajomość języków tego regionu przez rosyjskich dziennikarzy, charakterystyczny dla tamtejszych narodów duży sceptycyzm i odporność na rosyjskie media, które swój przekaz opierają głównie na teoriach spiskowych i manipulacji.

Natomiast Sputnik Polska nadal jeszcze funkcjonuje. Najwyraźniej znajomość języka polskiego jest wśród kremlowskich propagandzistów lepsza, a i kierunek z pewnością bardziej strategiczny.

Portret użytkownika Wolna Rosja

Dziwny pomysl... Ameryka Pn

Dziwny pomysl... Ameryka Pn autostrady ma, Europa ma, to rosja jak chce to niech sobie buduje a co do laczenia, to raczej z rosja warto wspolny mur postawic na granicy i rowy przeciw czolgowe niz wspolna droge. Lepiej nie kumac sie z krajem zbrodniarzy i oprawcow

Portret użytkownika tubylec

I kolejne tysiące kilometrów

I kolejne tysiące kilometrów ziemi zabetonowane, kolejne wory śmieci przy tej autostradzie, kolejne lasy wycięte, kolejne pożary od wyrzuconego beztrosko kiepa, kolejne tysiące zwierząt zabite przez pojazdy na autostradzie, kolejne katastrofy ekologicze bo wyjebał się pociąg z ropą .. bo kolejny durny "biznesmen" ma za dużo hajsu i chce zarobić jeszcze więcej .. jebał was wszystkich pies w mordę wy pierdoleni infrastrukturowi zboczeńcy, mam nadzieję że matka natura otworzy pod wami sikhole zanim zdołacie zrealizować swoje zboczone wizje.

Portret użytkownika Odważniak

Poroniony pomysł. Kolej tak,

Poroniony pomysł. Kolej tak, ale samochody to już niedługo zacznie być przeżytek. Nie ma nic fajnego w naciskaniu pedałów i kręceniu kółkiem w takich odległościach czasowych. A w takim pociągu można i poczytać, popracować i zaimprezować.. Ekonomiczniej, szybciej, bezpieczniej, przejeżdża to raz, a nie ciągły strumień hałasu. Każdy, kto przejechał z tysiąc km po amerykańskiej autostradzie wie, że jazda między tirami to żadna frajda. Świat opanowało szaleństwo i dziwię się, że ludzie godzą się być robotami jeżdżącymi w te i we wte z jakimiś pakunkami. Więźniowie tirów, jak w klatkach odmóżdżają się coraz bardziej. Jakież marnotrawstwo zasobów! Ileż paliwa takie wielkie monstra spalają dziennie! Ileż zwierzątek pozabijanych na poboczach! Co kilometr jakieś.. Jedzie się, modląc o życie by nie zostać zmiażdżonym przez tira i płacze się na widok rozbabranych futerek. Tak właśnie wygląda piekło autostrad. Oby nigdy taka droga nie powstała. Tiry na tory!

Strony

Skomentuj