Rosja proponuje budowę autostrady łączącej Londyn z Nowym Jorkiem

Kategorie: 

Źródło: TERP

Rosyjski biznesmen Władimir Jakunin, jeszcze jako prezes Rosyjskich Kolei Żelaznych, przedstawił pomysł dotyczący budowy superautostrady wraz z siecią kolejową dużych prędkości. Trasa miałaby przebiegać bezpośrednio z Londynu do Nowego Jorku przez Syberię, łącząc Europę z Azją i Stanami Zjednoczonymi.

 

Projekt TEPR (Trans-euroazjatycki Pas Rozwoju) został zaprezentowany w marcu zeszłego roku. Superautostrada zostałaby połączona z lokalnymi drogami w Europie, Azji i Ameryce Północnej, natomiast nowa sieć kolejowa powstałaby tuż obok Kolei Transsyberyjskiej - najdłuższej linii kolejowej na świecie o długości ponad 9200 km. Kierowca, chcąc przedostać się samochodem z Londynu do Nowego Jorku musiałby pokonać ponad 20700 km.

 

Realizacja projektu TEPR oznaczałaby również powstanie nowych gałęzi przemysłu, nowych miast i nowych miejsc pracy oraz przyspieszenie rozwoju na Dalekim Wschodzie i na Syberii. Korzyści jest wiele, lecz projekt z wielu powodów byłby bardzo trudny do zrealizowania.

 

Budowa superautostrady wraz z nową siecią kolejową wymagałaby bilionów dolarów - nie wiadomo jakie dokładnie koszta wchodzą w grę, ale Władimir Jakunin zapewniał iż projekt jest opłacalny i szybko przyniesie zyski. Należy również dodać, że od 2015 roku prezesem Rosyjskich Kolei Żelaznych jest Oleg Belozerow. Dzisiejsze stosunki Rosji i USA nie są w najlepszym stanie, lecz mimo tego TEPR jest podobno wciąż aktualnym projektem.

 

 

Źródło: http://siberiantimes.com/business/investment/news/n0160-plans-for-new-transport-route-unveiled-to-link-pacific-with-atlantic/

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen
Opublikował: John Moll
Portret użytkownika John Moll

Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl niemal od samego początku jego istnienia. Specjalizuje się w wiadomościach naukowych oraz w problematyce Bliskiego Wschodu


Komentarze

Portret użytkownika S.N.69

Zwierzęta nie wpadają na

Zwierzęta nie wpadają na autostradach pod koła samochodów, bardzo często jeżdzę przez niemcy i holandię do belgiii i nie zauważyłem futerek na asfalcie z prostej przyczyny na poboczach są rozpięte siatki leśne a zwierzęta przechodzą kładkami lub tunelami.

Portret użytkownika Skrz

Chińczyk buduje jedwabny

Chińczyk buduje jedwabny szlak i napewno się mu spodoba, że ta autostrada totalnie omija Chiny. W końcu się w-wi i odstrzeli najsłabszego zakładnika - Rosję. Co zresztą sami prawosławni Starcy zapowiadają od dawna...

Portret użytkownika Weles

średnia głębokośc Atlantyku

średnia głębokośc Atlantyku 3600 m więc ciekawe za pomocą jakiej technologii chcą budowac przęsła autostrady.  Chyba prościej by było wyrzeźbić tunel albo puścić zakotwiczoną  podmorską rurę poniżej poziomu wzburzenia powierzchni

Portret użytkownika zeWSI

czesto robie trasy ze

czesto robie trasy ze znajomym okolo 3tys km w jakies 36 godzin ale po takiej "wycieczce" jest sie ogromnie zmeczonym i w myslach jest tylko powrot do domu wiec niewiem jaki hardkorowiec chcialby jechac 20tys km, moim zdaniem nierealne.

Portret użytkownika Procent

Czyli ruskie chca wydymac

Czyli ruskie chca wydymac chińczyków z ich pomysłu budowy nowego szlaku do Europy... I jeszcze pewnie uratują Europę przed uchodźcami i przygarną wszystkich.... no bo ktoś na syberie kopać pod tory musi....

Strony

Skomentuj