Nadchodzi era podróży międzyplanetarnych

Kategorie: 

Foto: mechanik / 123RF Zdjęcie Seryjne

Skuteczna ekspansja ludzkości w kosmosie jest uzależniona od wielu czynników. jednym z nich jest zdolność do szybkiego podrózowania w kosmosie. Obecnie nawet najszybsze statki kosmiczne o napędzie konwencjonalnym potrzebują lat, aby dotrzec do najbliższych nam planet. oznacza to, że nasza skuteczna eksploracja kosmosu przy obecnych możliwościach kończy się kilkaset kilometrów nad powierzchnią Ziemi. Jednak to wszystko może się zmienić, bo naukowcy właśnie skutecznie przetestowali napęd oparty o fuzję termojądrową, czyli ten sam typ energii, która napędza gwiazdy, w tym Słońce.

 

Aktualna prędkość lotu rakiety zasilanej używanym obecnie paliwem powoduje, że podróż na Marsa potrwa mniej więcej cztery lata, ale nowa technologia syntezy, który jest testowana przez naukowców może skrócić ten okres do 30 - 90 dni. Badania laboratoryjne poszczególnych elementów napędu były udane, a teraz naukowcy planują połączyć wszystkie części w całość w celu przeprowadzenia ostatecznego testu.

"Za pomocą dotychczasowych metod napędu prawie niemożliwe dla nas jest odkrywanie czegoś bardziej odległego od Ziemi", powiedział główny badacz projektu, profesor Aeronautyki i Astronautyki, John Slough.  "Mamy nadzieję, że uda nam się zbudować o wiele bardziej potężne źródło energii, które może sprawić, że podróże międzyplanetarne staną się powszechne."

Zespół projektowy opracował tą technologię z wykorzystaniem określonego typu plazmy ograniczanej w pułapce magnetycznej.  Gdy powstaje wysokie ciśnienie tak ograniczonej plazmy zaczyna się reakcję jądrową. Jest to dosyć podobne do tego, co zachodzi wewnątrz Słońca. Proces przeszedł pomyślnie testy laboratoryjne, a teraz naukowcy planują przeprowadzić pierwszy pełnowymiarowy test systemu pod koniec lata.

 

Badania były finansowane przez NASA w nadziei, że technologia ta będzie wreszcie w stanie zastąpić nam gaz pędny i zbudujemy statek kosmiczny, który będzie się poruszał szybciej niż jakikolwiek wcześniej. Naukowcy twierdzą, że nawet ilość materiału plazmy wielkości ziarna grochu odpowiada pięciu litrom paliwa rakietowego. To z kolei zmniejsza rozmiar statku i jego ładunku, dzięki temu podróże w przestrzeni kosmicznej staną się znacznie bardziej opłacalne.

 

 

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika student

50 lat temu podróż na Księżyc

50 lat temu podróż na Księżyc a od tamtego czasu zero postępu. Do tego stopnia, że podróże są nie opłacalne i się je odwołuje. Nie będzie nic z tych podróży bo ich koszty są zwyczajnie za duże, nie do przeskoczenia, i nic tego nie zmieni skoro 50 lat rozwolu nie potrafi

Portret użytkownika tępiciel lemingów

Dlaczego nikt z tu obecnych

Dlaczego nikt z tu obecnych nie zastanowi się, że aby uchronić organizm żywy w kosmicznych pasach promieniowania Gamma i X, grubość materiału ochronnego spoowdowałaby, że statek kosmiczny spełniający te warunki nie oderwałby sie od Ziemi ze względu na mase i potrzebna energię do uzyskania 1 i 2 prędkości kosmicznej. Istniejąca alternatywa budowy takich statków na orbicie geostacjonarnej byłaby nadzwyczaj kosztowna. Aby uniknąc promieniowana należałoby sie poruszać z prędkościa ponaświetlną w wyniku czego przecięcie zabójczej strefy w ułamkowym czasie minuty nie spowodowałoby nasycenia radialnego organizmów poza dopuszczalny poziom. Tak tak tu obecni... Podróże załogowe, między palnetarne, nie mówiąc o między galaktycznych to na obecny stan techniki i ułomnej wiedzy naukowej są czystymi mrzonkami...
 A wię fantazjujcie sobie do woli... i podniecajcie sie "naukowymi" sensacjami

Portret użytkownika tępiciel lemingów

Juszka1980OGL

Juszka1980OGL wrote:

eeeeeeeeeeto ja jestem i tak lepszy od tych naukowców bo już od wielu lat łamię wszystkie ograniczenia i podróżuję nawet po Polsce w miarę szybko Biggrin

 To prawda...W wyścigu do głupoty wyprzedzasz ich o mile...

Portret użytkownika Juszka1980OGL

poziom duzej częsci ludzi

poziom duzej częsci ludzi tutaj zaglądających naprawdę jest poniżej krytyki a myślenie kreatywne to juz wyczyn nadzywaczajny, te osoby które dają minusy nie wiedza chyba za co. 
mój powyższy tekst był odniesieniem do naszych wspaniałych dróg i ograniczeń na nich stosowanych z fotoradarami na czele.
a co do ciebie amr to tylko na myśl przychodzi mi jeden cytat:
Głupiec, który wie że jest głupi, przynajmniej w tym jest rozumny. Głupiec, który siebie uważa za mędrca – ten to dopiero jest głupi.

Portret użytkownika xes23

nic z tego nie bedzie, póki

nic z tego nie bedzie, póki nie zostanie wymyślona metoda podróży z prędkoscią nadświetlna.. Chyba ze znają się chętni na loty wielopokoleniowe, po kilkaset lat w 1 stronę. Tyle co najwyzej umożliwi ten nowy napęd plus eksplorację Marsa i kilku księżyców w US.

Portret użytkownika xes23

nic z tego nie bedzie, póki

nic z tego nie bedzie, póki nie zostanie wymyślona metoda podróży z prędkoscią nadświetlna.. Chyba ze znają się chętni na loty wielopokoleniowe, po kilkaset lat w 1 stronę. Tyle co najwyzej umożliwi ten nowy napęd plus eksplorację Marsa i kilku księżyców w US.

Portret użytkownika tępiciel lemingów

xes23 napisał: nic z tego nie

xes23 wrote:

nic z tego nie bedzie, póki nie zostanie wymyślona metoda podróży z prędkoscią nadświetlna.. Chyba ze znają się chętni na loty wielopokoleniowe, po kilkaset lat w 1 stronę. Tyle co najwyzej umożliwi ten nowy napęd plus eksplorację Marsa i kilku księżyców w US.

 nie zdążą się reprodukkować bo umrą od napromieniowania.... masz rację... tylko prędkość nadświetlna a tak naprawdę poprzez bramy eteru... - bliska nieskończoności... A są takie..

Portret użytkownika RobertK

Oczywistym jest, ze to tylko

Oczywistym jest, ze to tylko projekt. Nikt nie ujarzmił jeszcze technologii fuzji termojądrowej na ziemi w wersji makro, co dopiero w wersji zminiaturyzowanej jako napędu do pojazdu kosmicznego. Gdyby tak było w pierwszej kolejności powstałyby elektrownie oparte na tej technologii 1000 razy wydajniejsze od dzisiejszych elektrowni atomowych. Co ciekawe badania nad tym tematem prowadzili Polscy inżynierowie z WATu w latach 70-tych. Polski projekt padl z powodu śmierci prowadzącego ten projekt i z powodu braku środków finansowych. Reasumując, jeszcze dluga, długa droga przed naukowcami w tym temacie.

Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana.

Strony

Skomentuj