Tajwan zawiesza szczepionki Pfizer dla nastolatków z powodu zagrożeń dla zdrowia

Kategorie: 

Źródło: 123rf.com

Tajwańskie władze zdrowotne zawiesiły drugą dawkę szczepionki przeciw Covid firmy Pfizer-BioNTech dla dzieci w wieku od 12 do 17 lat, powołując się na obawy dotyczące zwiększonego ryzyka zapalenia serca.

Jak powiedział szef tajwańskiego Centralnego Centrum Dowodzenia Epidemii (CECC), Chen Shi-Chung - grupa ekspertów podjęła decyzję o zaprzestaniu szczepień dla nastolatków do czasu dalszego rozważenia bezpieczeństwa tych preparatów. Departament Zdrowia z Tajwanu podjął decyzję o wstrzymaniu wprowadzenia drugiej szczepionki ze względu na obawy dotyczące zwiększonego ryzyka zapalenia mięśnia sercowego i zapalenia osierdzia, czyli zewnętrznej wyściółki serca.

 

Poinformowano, że wstrzymuje się drugą dawkę szczepionki dla dzieci w wieku 12-17 lat, ale tylko na dwa tygodnie. W tym czasie eksperci z krajowych Centrów Kontroli Chorób zbadają 16 zgłoszonych przypadków zapalenia mięśnia sercowego wśród nastolatków z Tajwanu, którzy otrzymali szczepionkę.

 

Chen dodał, że dzieci poniżej 11 roku życia nie będą szczepione, dopóki potencjalne problemy związane z podaniem drugiej dawki szczepionki nastolatkom nie zostaną w pełni zbadane, a międzynarodowe dowody nie zostaną poddane przeglądowi. Zauważono też, że Hongkong i Wielka Brytania to jedyne kraje, w których nie podaje się podwójnej dawki dzieciom w wieku od 12 do 17 lat.

 

Amerykańskie Centrum Kontroli Chorób rónież informowało, że odnotowano przypadki zapalenia mięśnia sercowego wśród odbiorców szczepionek Covid typu mRNA, takich jak szczepionka Pfizera. Występowało to zwłaszcza u nastolatków i młodych dorosłych i częściej dochodziło do tego po drugiej dawce.

Ocena: 

Średnio: 5 (2 votes)

Komentarze

Portret użytkownika Donald

Jak widac mozna miec

Jak widac mozna miec ekspertow, ktorzy nie sa sprzedajnymi qrwami jak nasze simony czy guty.

Albo po prostu szambo wywalilo za mocno i nawet takie bandziory po prostu sie boja, ze ich ludzie powywieszaja.

Portret użytkownika Quark

Podobno przyczyną większości

Podobno przyczyną większości NOP-ów po tej szczepionce jest jej przeniknięcie do krwiobiegu po podaniu domięśniowym , gdzie ten preparat powinien pozostać - ale wbijając igłę czasem trafi się na niewielkie naczynie krwionośne i środek ten rozchodzi się po ciele przez co dochodzi do powikłań wywołanych zapaleniem narządów . 

Strony

Skomentuj