Ryzyko kolizji z Ziemią asteroidy 2013 TV135 znowu wzrosło

Źródło: 123rf.com

Rośnie ryzyko zderzenia z Ziemią odkrytej przed dwoma tygodniami asteroidy 2013 TV135. Pojawiają się nowe dane na temat tego odkrytego przez ukraińskich astronomów ciała niebieskiego i wskazują na większe niż początkowo szanse na kolizję tego obiektu z naszą planetą.

Prawdopodobieństwo kolizji asteroidy 2013 TV135 szacowano początkowo na 1:63 tysięcy potem zmieniono to do 1:15 tysięcy a teraz mamy już 1:9090. Jak tak dalej pójdzie, to wkrótce będziemy mówili o prawdopodobieństwie graniczącym z pewnością, że 26 sierpnia 2032 ten 400 metrowy obiekt zderzy się z nasza planetą.

Od 8 października tej pory dokonano już 220 obserwacji tego ciała niebieskiego. Dzięki temu udało się wytyczyć bardziej dokładną orbitę tego obiektu i to niestety oznacza wzrost ryzyka kolizji z Ziemią. Nadal jednak jej przejście zdaje się być raczej bezpieczne. Przekładając to na inne wartości szansa bezpiecznego minięcia naszej planety zmalała po prostu z 99,992% do 99,989%.

Asteroida 2013 TV135 - foto: Gianluca Masi / Virtual Telescope Project

Asteroida 2013 TV135 została odkryta przez pracownika Krymskiego Obserwatorium Astronomicznego, Giennadija Borisova (Геннади Борисов), który po raz pierwszy wypatrzy ten obiekt za pomoc a własnego teleskopu, a potem potwierdzono obserwację za pomocą innych teleskopów na świecie.

Przypomnijmy, że asteroida ta należy do tak zwanych obiektów NEO ( Near Earth Object) i uzyskała 1 kategorię na skali Torino. Oznacza to, że praktycznie nie ma ryzyka zderzenia z Ziemią, ale wciąż jest większe niż zero. Do tej porty tylko asteroidy 2007 VK184 i Apophis(2004 MN4) osiągnęły taki poziom ryzyka. Ta pierwsza początkowo miała nawet poziom 4, ale potem go obniżono. Gdyby asteroida 2013 TV135 jednak spadła na Ziemię to eksplozja miałaby siłę 2500 megaton i byłaby to katastrofa na skalę przynajmniej kontynentalną.

Nie ma jeszcze ocen

Portret użytkownika maniek

Błędy Błędy i Błędy - tyle o

Błędy Błędy i Błędy - tyle o tym artykule można powiedzieć - 2007 VK184 i Apophis (2004 MN4) to dwie różne asteroidy i obie mają 1 w skali Torino. Jest jeszcze jedna asteroida która ma jedynkę w tej skali - 1950 DA - ale nie jest podawana w spisach niebezpiecznych asteroid, gdyż może ona uderzyć w ziemie dopiero w 2880r, a jej prawdopodobieństwo kolizji z ziemią to 1:300!!!

Portret użytkownika 777

asteroida leci i ciekawe czy

asteroida leci i ciekawe czy doleci by rozwalić tą mafie w Polsce ? bou nas bieda w Polsce aż piszczy !
okazuje się, że w naszym kraju z opieki społecznej korzystają nawet całe miejscowości. Najgorsza sytuacja panuje na Warmii, Mazurach i Kujawach. Tam z pomocy korzysta co siódmy mieszkaniec. Najmniejszy odsetek takich osób jest na Opolszczyźnie i Śląsku. Tam na garnuszku państwa jest odpowiednio 4 i 6 proc. mieszkańców – czytamy w gazecie.
- Mimo nachalnej propagandy w mediach, że jest dobrze, niestety wzrasta poziom biedy i ubóstwa w naszym kraju. Trzeba wziąć pod uwagę, że z pomocy społecznej mogą korzystać tylko osoby, które mają najniższe dochody, bo mamy bardzo niskie kryteria dochodowe. Wiele lat to kryterium dochodowe, żeby skorzystać z pomocy społecznej wynosiło 354 zł dochodu na jednego członka rodziny. Dzisiaj jest to 450 zł. Jeżeli mamy przyjęte tak niskie kryteria i tyle osób musi korzystać z pomocy, to widzimy jaka jest skala ubóstwa i biedy w Polsce. Ok. 30 proc. naszych obywateli żyje w biedzie, a inne wyniki pokazują, że w skrajnej biedzie żyje prawie 12 proc. Skrajna bieda, czyli skrajne ubóstwo to już jest taki poziom, gdzie niejednokrotnie brakuje środków na przeżycie – mówił poseł Stanisław Szwed, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Polityki Społecznej i Rodziny.

Portret użytkownika ola

w polsce bieda jest na

w polsce bieda jest na życzenie  robotników, chłopów, ktorzy za czasów solidarności najgłoścniej krzyczeli: "precz z komuną, chleba i pracy- -krzyczeli w czasach gdy w PRL-u prawie wszystko było za darmo....no ale wtedy nie można było kraść, nie było spekulacji,   walki  o pozostałości żywienia w śmietnikach oraz bezdomnych. Trzeba było sobie zniszczyć zakłady pracy, rozgrabić i oddać za becen majątek narodowy w obce ręce, wreszcie trzeba było stać się niewolnikiem we własnym kraju, albo spiepszać za ganicę za chlebem.Taki właśnie los zgotowały pseudoelyty solidarnościowe w Magdalence!!!!!A tak prawdę powiedziawszy to ten cały przewrót to zorganizowała PZPR za pomocą solidaruchów ,których wykorzystano i dano ochłapy dla poprawienia humoru.

Portret użytkownika nn

ola napisał: w polsce bieda

ola wrote:

w polsce bieda jest na życzenie  robotników, chłopów, ktorzy za czasów solidarności najgłoścniej krzyczeli: ..n...Trzeba było sobie zniszczyć zakłady pracy, rozgrabić i oddać za becen majątek narodowy w obce ręce, wreszcie trzeba było stać się niewolnikiem we własnym kraju, albo spiepszać za ganicę za chlebem.

za dużo medialnej sieczki słuchasz...już Cię oswoili i zmienili myślenie wg wzorca. Pomyśl sercem.
ola wrote:

...nie było spekulacji,   walki  o pozostałości żywienia w śmietnikach

posłuchaj tego, stare ale wciąż (niestety) aktualne-nawet bardziej-bo teraz to już nie przyszłość, a niestety teraźniejszość
WAS POLAKÓW NIE BĘDZIE (2:40 min wypowiedzi)
Wy będziecie zbierać jedzenie po śmietnikach.!!!
i nie ważne ze to radio Maryja, ostatnie niezdeptane media w Polsce

nn

Portret użytkownika Zenek

Amerykanie juz

Amerykanie juz porozmieszczali w swoich miastach taktyczna broń jądrową by przy okazji krachu budżetowego przerzedzić ludność USA wywołując przy okazji globalną "kaatastroficzną" panike tak potrzebną zwyrodnialcom od tory i talmudu do zaprowadzenia swojej globalnej dyktatury nazistowskiej zwanej NWO.