Nowo odkryta asteroida już w 2013 roku przejdzie rekordowo blisko Ziemi

Zdjęcie: NASA

Asteroida 2012 DA14 o średnicy około 50 metrów, odkryta została przez hiszpańskich astronomów w czwartek, 23 lutego, dokładnie za rok przeleci bardzo blisko naszej planety, praktycznie po orbicie, na której pracują satelity geostacjonarne.

Asteroida 2012 DA14 została odkryta 23 lutego w hiszpańskim Obserwatorium La Sagra (OLS - Observatorio Astronomico de la Sagra) w prowincji Granada. Następnie obserwacja hiszpańskich astronomów została potwierdzona przez naukowców francuskich, włoskich i amerykańskich.

Astronomowie odkryli, że obiekt pochodzi prawdopodobnie z rodziny planetoid Apollo, której orbita przekracza orbitę Ziemi. Obiekty tego typu są to około dwie trzecie znanych asteroidów, w pobliżu Ziemi (NEA). Według wstępnych danych, bezwzględna wielkość asteroidy może wynosić od 40 do 95 metrów.

Obliczenia wykazują, że 15 lutego 2013, o 19.25 UTC asteroida przeleci w odległości 0.00018 AU, czyli 26,9 tysięcy kilometrów od Ziemi. Odległość ta jest mniejsza niż wysokość orbit satelitów geostacjonarnych, które znajdują się na wysokości około 35 000 kilometrów. Astronomowie będą kontynuowali badania w celu dopracowania orbity i odległości jej przyszłych spotkań z Ziemi.

Nie ma jeszcze ocen

Portret użytkownika PAVLO

witam. OD DAWNA CZYTAM TU

witam.OD DAWNA CZYTAM TU WPISY..I ARTYKUŁY...Od jakiegos czasu sledze tez to czego nie ma na stronach glownych komercyjnych portali.. wiecie co? to o czym sie nie mowi to NAJWAZNIEJSZE RZECZY POD SŁONCEM... JESTEM PEWIEN ZE NASA JUZ WIE CO BEDZIE.... TE WSZYSTKIE SCHRONY PODZIEMNE... MAGAZYNOWANIE NASION.. HMMM TEMAT RZEKAPOZDRAWIAM WAS. PAVLO

Portret użytkownika Matka wojtka

26,9tys cos mi mowia te cyfry

26,9tys cos mi mowia te cyfry tylko nie moge sobie przypmniec cos z ta przepowiednia "majow" i koncem czy cos tam? Nie?

Portret użytkownika DRZEJLOWSKI

Dlaczego depopulacja rasy

Dlaczego depopulacja rasy ludkziej jest koniecznością:1.Od 1950 roku wiadomo w USA i innych mocarstwach było, że dostępność darmowej energi dla przeciętnego Kowalskiego, Shmita,czy Obamy... jest możliwa, przy praktycznie zerowych nakładach onwestycyjnych. Dostali oni tą wiedzę od "kosmicznych braci" upolowanych np. w Roswell.Te i inne technologie ( w tym silniki grawitacyjne i rtęciowo-plazmowe oraz inne technlogie, w tym żywieniowe) znane tym łotrom były w tym samym mniej więcej okresie..Lobby naftowe, nuklearne, samochodowe i cała infrastruktura związana z tym musiałaby ulec likwidacji...zatrudnienie milionów obywateli... istota pieniądza...proszę sobie wyobrazić tę rewolucję...2. Świadmość społeczna na świecie..., że nie jest się zależnym w tej sytuacji... od banków, szefów korporacji.. itd... - zburzyłaby istniejący porządek rzeczy, a tak naprawdę mając darmową energię i dostępność do innych dóbr dzięki niej wytwarzanych..., każdy sam mógłby wiele zrobić we własnym zakresie...3. jak wpłynęłaby na światopogląd i uczucia religijne świadomość, że nie jesteśmy sami na tej pięknej planecie..i w tym rozgwieżdżonym kosmosie...To było w tych latach...w latach 50-tych XX wieku..A teraz?4. Co byś zrobił, wiedząc, że od co najmniej jednego pokolenia jesteśmy okłamywani, orzynani za prąd, plastikowe woreczki na makaron i benzynę do samochodów oraz okłamywani przez ośrodki religijne na całym świecie? Upadłyby rządy, ich autorytet i władza....dogmaty Watykanu, Allacha...( Keenedy właśnie za chęć ujawnienia tej prawdy został zamordowany przez Iluminatów)Wtedy tamci mieli jeszcze szanse, aby powiedzieć społeczeństwu tego świata, że nie jesteśmy sami i mamy technologie, które wszystkim ułatwią życie...A teraz? Teraz jest to niemożliwe...właśnie z powodu pktu 4 uzasadnienia...Jakie wyjście z tej patowej sytuacji?1. Wiadomo, że jest nas już 7 miliardów2. każdy potrzebuje paliwa do samochodu, plastikowych woreczków do makaronu, plastikowych nocniczków dla dzieci, żarówek, papieru toaletowego i do drukarki, koputera itd  itd...3. wiadomo, że zasoby palnety maleją  wg odwróconej paraboli w stosunku do hiperboli wzrostu populacji. Dewastacja środowiska rośnie w postępie geometrycznych by nadążyć za popytem.Nie ma wyjścia... trzeba zredukować populację ... również w postępie geometrycznym, by... koleśiom bankierom i ich potomkom żyło się... lepiej i dłużej...My- robole w okularkach za mnitorem komputera, czy sztygarzy w kopalniach, zabrudzeni pyłem lub błotem do niczego już nie jesteśmy potrzebni...Oni już mają technologie... i wystarczy jej na dlugo... po granice dostępnego kosmosu...

Portret użytkownika X

Nostradamus coś pisał...że

Nostradamus coś pisał...że jakaś asteroida...zmiana orbity Ziemi...rok 2013...... .... ...może na tym zakończę.

Portret użytkownika anonim

ta, tak samo jak pisał , że w

ta, tak samo jak pisał , że w 2012 koniec świata. Bzdury totalne. A ja Wam mówię, że w tym roku wydaży się coś wielkiego i dojdzie do rozlewu krwi.

Portret użytkownika ktos

nie pisal o koncu swiata

nie pisal o koncu swiata tylko o zmianach ktore nadejda pod koniec 2012 . Wulkany, trzesienia, itd... poczytaj zanim cos palniesz .

Portret użytkownika DRZEJLOWSKI

... Ściema... taką 50-metrową

... Ściema... taką 50-metrową kulkę można potraktować zwykłą rakietą balistyczną....Nie ma powodu do obaw... "swoi" zatroszczą się, by nic im się nie stało....

Portret użytkownika Krzysiek

Taka asteroida porusza się

Taka asteroida porusza się dość szybko, ustalenie czasu detonacji jest niesłychanie trudne. Naoglądałeś się filmów z fabryki snów.

Portret użytkownika endra

Ja myśle że ta asteroida

Ja myśle że ta asteroida spadnie na Belweder i nie będziemy musieli pracowac az do 67roku,czyli (az do śmierci) proszę podajcie jej dobre współżędne,tak co nie chybi!!!!

Portret użytkownika Dżyszla