W Australii przetestowano samolot elektryczny

Kategorie: 

Źródło: Australian Electric Vehicle Association - AEVA/Youtube

Producent samolotów Pipistrel we współpracy z X-Air Australia wykonał loty testowe pierwszego elektrycznego samolotu. Inżynierowie stworzyli samolot zasilany wyłącznie energią elektryczną, który jest w stanie na krótkich dystansach transportować pięcioosobową załogę.


Elektryczne środki transportu to coraz bardziej popularny temat. Wiele krajów już planuje wprowadzić całkowity zakaz korzystania z samochodów z silnikami spalinowymi i dużo wskazuje na to, że podobny los mogą w przyszłości podzielić samoloty. Przykładem są ostatnie testy elektrycznego samolotu w Australii.

 

Słoweński producent lekkich samolotów Pipistrel stworzył dwumiejscowy samolot nazwany „Pipistrel Alpha Electro”. Środek transportu lotniczego odbył 2 stycznia 2018 roku oficjalne testy nad australijskim lotniskiem w miejscowości Perth. To nie jedyny oryginalny twór Słoweńców – tworzyli oni już między innymi samoloty napędzane paliwem wodorowym.

Pipistrel Alpha Electro działa na dwóch akumulatorach litowo-jonowych – takich samych, które są używane w pojazdach elektrycznych Tesli. Samolot może latać przez godzinę czasu i posiada dodatkowe zapasy energii na kolejne 30 minut. Dzięki technologii szybkiego ładowania, baterie można naładować do pełna w ciągu godziny. Należy dodać, że Alpha Electro wyszedł już z fazy testów i został zatwierdzony w Australii jako lekki samolot sportowy (LSA).

 

Twórcy są zdania, że w przyszłości wszystkie samoloty będą w 100% zasilane energią elektryczną, ponieważ to rozwiązanie jest po prostu tańsze – godzina pracy silnika kosztuje w przypadku Alpha Electro jedynie 3$, a maszyna potrzebuje 60 kW mocy do startu i 20 kW na dalszy lot. Zaletą elektrycznych samolotów jest również ich o wiele bardziej cicha praca, podobnie jak w przypadku elektrycznych samochodów. Nie należy zapomnieć także o tym, że rozwiązanie to jest znacznie zdrowszą opcją dla środowiska.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)



Komentarze

Portret użytkownika Taja Boscarol

<p>First of all I would like

First of all I would like to thank you for featuring the Pipistrel's aircraft Alpha Electro in one of your articles.

I do not understand your language, but judging by how other aviation pages quoted the same article, I would like to point out that Electro.Aero is also NOT the Pipistrel representative and we do not work with them, this is a wrong information. Pipistrel's legal representative and distributor in Australia is X-Air Australia, Mr. Michael Coates: http://www.pipistrel.si/dealers/australia

Also, Alpha Electro aircraft is not in the phase of testing anymore, but has in fact already been validated as LSA in Australia: http://www.pipistrel.si/plane/alpha-electro/certificates

As the media representative of Pipistrel I kindly ask you to check your text and correct the possible wrong information.

Thank you for your understanding and best regards,
Taja Boscarol,
Pipistrel PR manager

Portret użytkownika sceptyyk

Możemy  :)  ...  -  "Cała

Możemy  :)  ...  -  "Cała „żywotność” akumulatora ma wynieść 1000 godzin, stosunkowo szybki wydaje się być za to czas jego ładowania, który oscyluje w okolicach godziny..."  Ten fragment jest sednem tego arta i należy go przetłumaczyć w sposób zrozumiały, nawet dla ludzi nie znających tej problematyki!  tzn - Całkowitą żywotność  akumulatora (do czasu jego wymiany), szacowana jest na 1000 godzin pracy.   Akumulator wyróżnia się szybkim czasem pełnego naładowania, czas ten oscyluje w granicach jednej godz.                                                                                                                    Należy wyrażnie oddzielić całkowity czas pracy akumulatora (tu określoną jako jego żywotność), od czasu pojedyńczego naładowania.                                                        PS: Dla Ciebie -w całej UE, żywotność tego typu baterii, określa się w liczbie pełnych cykli ładowania, dane zawarte w tym arcie pozwalaja na takowe wyliczenie - całkowity czas pracy baterii 1000 godz, podzielić przez czas lotu (z zapasem energi) 30 min = 1500 cykli ładowania. 

Portret użytkownika John Moll

No masz rację, tu jest zły

No masz rację, tu jest zły opis. Poprawię to ale rano, bo juz późno się zrobiło. Zajrzę do źródeł jak to jest z tym zasilaniem tego samolotu, dzieki za info.

Zapraszamy na Othermedium.com - anglojęzyczną wersję portalu Innemedium.pl

Portret użytkownika sceptyyk

Widzę, że dalej nie trybisz..

Widzę, że dalej nie trybisz... OK. Przetłumaczę Ci to z ichnego na nasze  Smile Pod choinkę, kupiłem mojej teściowej wibrator... Smile Ponoć odlotowy  :)  Potrafi nieprzerwanie "pracować" przez 30min z zachowaniem pewnej rezerwy na "w razie czego"  :)  Wibrator jak wibrator, ale ma wy...ną w kosmos baterię - ona bateria, od zainstalowania do jej wymiany, dostarczy tesciowej 1000 godz "odlotów"   po rozładowaniu baterii, czarownica podłącza prezencicho na godz do gniazdka i od nowa - jazda jazda panie gazda  :)  Zatrybiłeś?...

Portret użytkownika drako_tr

Cuś mi chiba świta...znaczy,

Cuś mi chiba świta...znaczy, mama Twojej żonci, będzie mogła go użyć 2000 razy, po pół godziny jednorazowo , z godzinnymi przerwami na ładowanie (akumulatora) ... toż to rozpusta  Biggrin

ps... jeszcze posiada on małą rezerwą energii na szybkie jego wymontowanie z "urządzenia" i dobiegnięcie do "prostownika" Lol

Zatrybiłem...??? Biggrin

Portret użytkownika sceptyyk

Nooooooooooooooo!!! Dodam

Nooooooooooooooo!!! Dodam jeszcze, że bez przerywania w trakcie dobiegania do kontaktu   :)  Ale Ty jesteś przebiegły - chiński kalendarz nie kłamie  Smile

Strony

Skomentuj