Ministerstwo Zdrowia chce, aby Polacy rozmnażali się jak króliki!

Kategorie: 

Źródło: Kadr z YouTube

Rząd Polski rozpoczyna nową kampanię, w której chce zachęcać społeczeństwo do prokreacji. Nowy spot reklamowy kosztował państwo 2,7 miliona złotych i przedstawia króliki, które mają symbolizować płodność. Ministerstwo Zdrowia chce, aby Polacy brali z nich przykład.

 

Europa doświadcza bardzo poważnego kryzysu demograficznego. Część państw na naszym kontynencie postanowiło sprowadzić sobie muzułmańskich tzw. uchodźców z Afryki i Bliskiego Wschodu, którzy mieliby pracować na coraz bardziej starzejące się społeczeństwa. Z kolei Polska postanowiła przyjąć kilka milionów Ukraińców jako ludzi zbliżonych do nas kulturowo. Rząd zgodnie z obietnicą wyborczą wprowadził program 500+ z nadzieją, że Polacy zechcą mieć więcej dzieci, lecz teraz postanowił uderzyć z tzw. grubej rury.

 

Nowy spot reklamowy przedstawia... króliki. Jeden z nich wyjawia sekret na płodność - "dużo się ruszamy, zdrowo jemy, nie stresujemy się". Zwierzęcy bohater mówi, że jego ojciec miał 63 dzieci. Kampania w dość niecodzienny sposób przekonuje Polaków do posiadania potomstwa. Krótko mówiąc - Ministerstwo Zdrowia zachęca, abyśmy rozmnażali się na potęgę.

Materiał wideo wywołał w większości negatywne emocje. Chodzi przede wszystkim o skojarzenia z bezmyślnym płodzeniem dzieci. Być może jest to dobry pomysł na rozwiązanie problemu demograficznego, ale przechodzenie ze skrajności w skrajność też nie jest dobre.

 

Oczywiście to nie jest tak, że Polacy sami od siebie nie chcą mieć dzieci. Muszą istnieć ku temu odpowiednie warunki - przede wszystkim finansowe. Kraj, który nakłada wysokie kary za podejmowanie pracy (tzw. podatki) po prostu zniechęca do posiadania licznego potomstwa. Nie można przecież rozmnażać się jak te króliki a potem rozłożyć ręce i liczyć na pomoc państwa. Gdyby wszyscy poszli w tym kierunku, kto by pracował i płacił podatki? Ponadto potrzebna jest skuteczna polityka prorodzinna oraz stabilna sytuacja międzynarodowa, a tymczasem Polska jest skonfliktowana z Niemcami i Rosją. Mimo wszystko lepiej jest zachęcać do posiadania większej liczby dzieci, niż decydować się na tzw. wymianę populacji, w wyniku której nasze społeczeństwo stałoby się bardziej wielokulturowe niż jest obecnie.

 

Ocena: 

3
Średnio: 3 (2 votes)


Komentarze

Portret użytkownika 3plabc

Sarkazm, ironia, szczerze to

Sarkazm, ironia, szczerze to jako reklama społeczna ok. Wzorzec rodziny 2+3, czy 2+4 to w dzisiejszych czasach rozsądny kierunek... a jak kogoś interesuje przyszłośc kraju to demografia też powinna, chyba że ma nikłe pojęcie o życiu i żyje przeświadczeniem,iż pewne rzeczy można wyczarować z kapalusza Język

Portret użytkownika Zbigniew

Ileż owych duszyczek do

Ileż owych duszyczek do oskubania z każdej strony....od szczepienia poczynając na "chrzcie".......i całej reszcie kończąc.

Portret użytkownika MiterMann

169 miejsce wskaznika

169 miejsce wskaznika stosunku urodzen do smierci....na 194 kraje....  niemcy (171miejsce) sobie chca z tym poradzic na imigrantach a nasi ida w polityke prorodzinna  niemcy maja szybki efekt bo jej gospodarka nie przetrwa z czasem ktory my sobie w Polsce  dalismy..

Portret użytkownika Adolf Rotshild

Spot ewidentnie promuje

Spot ewidentnie promuje zdrowe żywienie a nie jakieś rozmnażanie. Co nie zmienia faktu że w Polsce współczynnik urodzeń wynosi 1,3 a powinien co najmniej 2,1. Albo będziemy się rozmnażać my albo za nas będą robić to Ukraińcy i za 50-60 lat staniemy się mniejszością we własnym kraju, tak jak ma to będzie miało miejsce na zachodzie za lat 30

 

Portret użytkownika Małgorzata

Akurat muzykę, to żydzi mają

Akurat muzykę, to żydzi mają bardzo dobrą.Muzykę ,taniec i jedzenie mają dobre.Lubię ich kuchnię,smaczne mają potrawy ,tylko tego ich czulentu to ja nie lubię.On mi w ogóle nie podchodzi.

Portret użytkownika Małgorzata

Ta reklama to kpina z Polaków

Ta reklama to kpina z Polaków.Gdzie Polacy mają kupywać te zdrowe jedzenie i jak mają się w tym chorym kraju nie stresować.A facet z prawej strony to Żyd,chociaż swoją drogą,to bardzo przystojny,ja akutat preferuję ten typ męskiej urody.

Portret użytkownika Takija &Ketman

Przepraszam bardzo, ale tam

Przepraszam bardzo, ale tam naprawdę pracują idioci! Najpierw największy z nich jako pracownik administracji rządowej reklamuje koncerny farmaceutyczne szczepiąc się z kolejnym, ale już z innej branży, potem tworzy depopulacyjną ustawę o obowiązkach szczepiennych, ale nie porusza tematu odszkodowań w razie komplikacji, itd. Ot takie popier***one pachołki - wiadomo kogo. To teraz "Króliczki" - jest to poziom tak żenujący, że odebrałbym temu cudakowi dypplom lekarza. Naprawdę, to tak niski poziom intelektualny, że aż w żołądku strzyka i zbiera na wymioty... od nadmiaru sper*y. 

Portret użytkownika Vamos

Reklama jest kpiną w żywe

Reklama jest kpiną w żywe oczy Polaków...wystarczy słowo ruszamy zamienić na "ruchamy" no i ta muzyczka w tle i wiemy kto będzie tą królikarnią zarządzał...

Portret użytkownika Vamos

Ojej, doprawdy? a co tak

Ojej, doprawdy? a co tak zabolało? no nie przesadzaj i tak tu wielu nie dorównam...bo nie chcę choć nie jest to łatwe...

Strony

Skomentuj