tylkomedycyna.pl

Czy ziemniaki powinny być w diecie traktowane jako warzywa?

Istnieje wiele odmian ziemniaków i wszystkie różnią się między sobą rodzajem składników odżywczych. Każdy ziemniak jest dobrym źródłem witaminy C oraz potasu. Chociaż skórka ziemniaka zawiera około połowę jego zawartości błonnika, to większość innych składników odżywczych znajduje się wewnątrz bulwy.

Naukowcy sprawdzają, czy stymulacja mózgu prądem pozwoli wyleczyć pacjentów z nałogów

Stymulacja mózgu zyskała w ostatnich latach na popularności. Zabieg ten prowadzi się w bardzo różnych celach - przeważnie do celów badawczych. W niektórych eksperymentach wykazano, że stymulowanie mózgu prądem elektrycznym poprawia pamięć, zdolność przyswajania wiedzy i ogólnie wspomaga umiejętności umysłowe. W Stanach Zjednoczonych już w 2008 roku uznano przezczaszkową stymulację magnetyczną (TMS) jako efektywną metodę w walce z depresją. Teraz naukowcy sprawdzają czy ta technika jest równie skuteczna w walce z nałogami.

Spożywanie zbyt dużych ilości soli może podwoić ryzyko wystąpienia niewydolności serca

Sód pomaga organizmowi pełnić wiele funkcji biologicznych, tak więc odrobina soli w codziennej diecie jest jak najbardziej wskazana. Jednak zbyt duże ilości soli mają zły wpływ na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Najnowsze badania sugerują, że spożywanie zbyt dużych ilości soli może podwoić ryzyko wystąpienia niewydolności serca.

Odkryto najbardziej odżywczą część awokado

Awokado jest uważane za szczególnie pożywną roślinę – jest smaczne i zawiera zdrowe tłuszcze, witaminę E, błonnik oraz minerały. Zespół naukowców podczas corocznego zebrania Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego poinformował jednak o tym, że spożywana dotychczas mięsista część owocu nie jest jego najzdrowszą częścią. Okazuje się, że najwięcej wartości odżywczych posiada skórka otaczająca pestkę awokado.

Nasiona chia – jakie są ich właściwości?

Nasiona szałwii hiszpańskiej są bogatym źródłem witamin i minerałów, podtrzymując dobre zdrowie oraz samopoczucie. Niskokaloryczny dodatek może mieć zastosowanie w wielu potrawach, zwiększając ich zawartość błonnika, przeciwutleniaczy oraz białka.

Dlaczego warto spożywać żelatynę?

Żelatyna jest wytwarzana z kości, chrząstek oraz skóry zwierząt gotowanych w wysokiej temperaturze, w celu wyodrębnienia z nich kolagenu. Bezbarwna substancja zwana żelatyną po schłodzeniu przybiera konsystencję galaretki i w przeciwieństwie do kolagenu rozpuszcza się w gorącej wodzie, mogąc być stosowana w sosach, zupach oraz deserach. Korzyści zdrowotne ze spożywania żelatyny są podobne do tych obecnych w kolagenie, ponieważ żelatyna zawiera te same aminokwasy.

Taniec może spowalniać starzenie się mózgu

Badanie wykazało, że osoby w podeszłym wieku mogą odmłodzić swoje zdolności poznawcze poprzez ćwiczenia fizyczne, z czego taniec okazał się być najbardziej skuteczny. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie naukowym Frontiers in Human Neuroscience, prowadzonym przez badaczy z Niemieckiego Centrum Chorób Neurodegeneracyjnych w Magdenburgu.

Co powinieneś wiedzieć o pustych kaloriach?

Puste kalorie pochodzące z żywności oraz napojów mają niewielką lub żadną wartość odżywczą. Unikanie lub ograniczanie pustych kalorii to prosty krok w kierunku zdrowszej diety oraz stylu życia, co pomoże ustabilizować poziom energii w ciągu dnia, a także obniżyć wahania nastroju.

Aloes pomoże odżywić Twoje włosy

Aloes jest rośliną naturalnie pochodzącą z tropikalnych obszarów świata. Ludzie doceniają jego walory dekoracyjne, ale także właściwości lecznicze. Zwolennicy stosowania aloesu w leczeniu włosów podkreślają jego bogactwo witamin, minerałów oraz innych składników pobudzających wzrost włosów. Co warto wiedzieć na ten temat?

Uwaga na ocet jabłkowy – ostrzegają eksperci dietetyki

Ostatnio pojawiły się w środowisku dietetyki opinie na temat tego, że codzienne spożywanie łyżki octu jabłkowego ma być korzystne dla zdrowia, przyspieszając metabolizm. Jednak te informacje spotkały się z szybkim sprostowaniem szerokiego grona ekspertów, którzy twierdzą, że takie praktyki jak najbardziej nie są zdrowe.

Imbir w walce z artretyzmem

Imbir, powszechnie znana aromatyczna przyprawa, jest od dawna stosowany w tradycyjnych oraz nowoczesnych lekach. Imbir wykazuje silne działanie przeciwzapalne i dzięki temu może pomóc w przypadku leczenia zapalenia stawów.

HIV i AIDS coraz mniejszym zagrożeniem w Afryce

Powikłania wynikające z HIV/AIDS nie są już największym zmartwieniem Afryki. Mimo, że jest to bardzo dobra wiadomość, to najnowsze statystyki wskazują już nowe choroby, podobne do tych szczególnie popularnych w świecie zachodnim.

Dlaczego warto dodać mango do swojej diety?

Mango jest owocem, który cieszy się popularnością na całym świecie, ze względu na jego aromatyczny, słodki smak oraz przyjemną konsystencję. Jest popularnym składnikiem deserów oraz koktajli egzotycznych. Warto jednak wiedzieć, że istnieje ponad 120 podgatunków mango, z których każde ma odrobinę inny smak oraz aromat, a także kolor i kształt. Co więcej, mango posiada szereg prozdrowotnych witamin oraz składników, których spożywanie może skutkować lepszym zdrowiem.

Czy picie wina jest zdrowe?

Spożywany alkohol uwalnia w organizmie toksyny, które uszkadzają komórki. Im więcej wypitego alkoholu, tym więcej uszkodzeń, zwłaszcza wątroby. Zdaniem National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism, większość spożywanego alkoholu jest rozkładana przez wątrobę, co sprawia, że wątroba jest szczególnie podatna na uszkodzenie.

Uwalnianie endorfin podczas wysiłku fizycznego jest zależne od intensywności ćwiczeń

Nie od dziś wiadomo, że wysiłek fizyczny uwalnia w mózgu endorfiny, które poprawiają samopoczucie. Nowe badania wskazują jednak na to, że efekt ten jest w większości zależny od intensywności ćwiczeń. Naukowcy odkryli, że dorośli, którzy przez godzinę wykonywali intensywny trening interwałowy, doświadczyli znacznego wzrostu endorfin w porównaniu do osób, które spędziły godzinę na mniej wymagających aktywnościach fizycznych.

Jak dieta wegetariańska wpływa na poziom cholesterolu we krwi?

Nowy przegląd niemal 50 badań wskazuje na to, że stosowanie diety roślinnej jest związane z niższym poziomem cholesterolu we krwi. Autorzy badań uważają, że ich wnioski będą miały istotny wpływ na profilaktykę chorób układu krążenia.

Strony